LUKKO.FI verkkokaupan sopimusehdot
Voimassa 25.07.2014 alkaen
Verkkokauppa
Multihela Oy (Y-tunnus 2009572-1), Kiitoradantie 14, 01530 Vantaa, p. 010 322 9933, multihela@multihela.fi myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille (Suomeen, pois lukien Ahvenanmaa).
Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron 25,5 %.
Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.
Tilaaminen
Tuotteet tilataan lukko.fi verkkokaupan kotisivuilla siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö Paytrail kassapalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.
Lisäavaimet ja sarjoitetut tuotteet
Tilatessa ABUS lisäavaimia ja olemassa olevalle ABUS avaimelle sarjoitettavia tuotteita, tulee erillisenä viestinä lähettää kuva avainturvakortista. Avainturvakortin kuvalla todennetaan tilaajan tilausoikeus ja mahdollistetaan avainturvallisuuden säilyminen. Avainturvakortti on luottokortin kokoinen muovinen kortti, josta selviää tilattavan avaimen ja lukituksen tiedot.
Emme säilytä avainturvakorttien tietoja tai kuvia tilausten jälkeen, joten tilausoikeus tulee osoittaa aina kunkin tilauksen yhteydessä.
Koskee ABUS tuotteita Wavy Line (WLE), Standard (MHEB), BRAVUS (B014E), ABUS PLUS ja ABUS XPLUS.
Lisäavainten, sarjoitettujen tuotteiden tms. toimitusaika saattaa mallista riippuen olla jopa 4-7 viikkoa, riippuen tuotemallista ja tilausmäärästä. Multihela Oy ei valmista lisäavaimia itse, vaan ne tehdään lisenssillä yhteistyökumppaneillamme. Osa lisäavaimista valmistetaan lisäksi Suomen ulkopuolella (Standard, ABUS PLUS ja ABUS XPLUS).
Tilattaessa levyhaittatekniikkaan (esim. MH001ST, MH5150ST) perustuvia olemassa olevalle avaimelle sarjoitetuiksi tarkoitettuja avainpesiä, tulee Multihela Oy:n lähettää avain jonka mukaan sarjoitus halutaan tehtävän. Toimitettavan avaimen mukaan tulee liittää kopio tilausvahvistuksesta, tai muu maininta josta selviää tilauksen tiedot. Avaimen toimituskuluista vastaa tilaaja. Testaamme avaimella sen mukaan sarjoitettavat tuotteet. Lähetämme avaimen takaisin tilauksen toimituksen yhteydessä.
Maksaminen ja maksutavat
Pankkimaksut: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, POP Pankki, Aktia, Handelsbanken, Ålandsbanken ja S-Pankki.
Lasku- ja osamaksupalvelut: Walley, Joustoraha, OP Lasku ja Alisa Yrityslasku
Korttimaksaminen: Visa, Mastercard, American Express
Mobiilimaksaminen: MobilePay, Pivo, Siirto
lukko.fi toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana ja lisäksi toimittaa tuotteet ostajalle. Reklamaatioista vastaa Paytrail Oyj.
Paytrail Oyj toimii Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa tuotteen myyjänä ja kauppa syntyy asiakkaan ja Paytrail Oyj:n välille. Myyjän vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Paytrail Oyj on myös maksun saaja.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2, Lutakonaukio 7
40100 JYVÄSKYLÄ
Puhelin: 020 718 1830
Luottokortit
Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, Mastercard-, Debit Mastercard – ja American Express -korteilla. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa -, Mastercard SecureCode – ja American Express SafeKey -todentamispalvelut.
Paytrail Oyj näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla maksulomakkeella, eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin.
Verkkopankit
Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet joko pankkien tarjoamiin eBanking-rajapintoihin tai open banking-rajapintoihin pohjautuen. Voit maksaa Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POP-pankin, Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla. Tiliotteellasi maksunsaajana näkyy Paytrail Oyj, me välitämme maksusi verkkokauppiaalle. Verkkokaupasta sinut ohjataan suoraan omaan pankkiisi suorittamaan maksu turvallisesti.
Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksu- ja rahoituspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj ostaa maksusuorituksen ja tilittää sen kauppiaalle. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.
Minimitilaus: Verkkokaupalla ei ole minimitilaushintaa.
Toimituskulut: 9,00 € ja yli 80,00 €:n tilausten toimitus 0,00 €.
Mobiilimaksutavat
Mobiilimaksutavat Pivo, MobilePay ja Siirto ovat sovelluksessa toimivia palveluita, joilla voi maksaa verkko-ostoksia tilisiirtona tililtään tai korttimaksuna kortiltaan hyväksymällä maksun kyseisessä sovelluksessa.
Pivolla onnistuvat lisäksi Siirto-maksut, jolloin maksun voi hyväksyä missä tahansa Siirtoa tukevassa sovelluksessa. Apple Pay on Apple-laitteessa toimiva palvelu, jolla voi maksaa ostoksia laitteeseen liitetyltä maksukortilta.
Lasku ja osamaksupalvelut
Lasku- ja osamaksupalveluita Paytrailin kautta tarjoavat OP, Walley ja Jousto. Walley tarjoaa lasku- ja osamaksuvaihtoehdon myös yritysasiakkaille.
Luethan vielä rahoitusyhtiökohtaiset tarkemmat ehdot, jotka näet hyväksyessäsi maksun. Kun hyväksyt maksun, hyväksyt samalla rahoitusyhtiön ehdot.
Alisa Yrityslasku
Ostaminen Alisa Yrityslaskulla onnistuu pelkkien yhteystietojen ja vahvan tunnistautumisen avulla. Riittää, että pystymme varmistamaan ostajan ja hänen edustamansa yrityksen välisen yhteyden. Maksutavan käyttö edellyttää suomalaista y-tunnusta ja ostoksen tekijältä suomalaisen pankin verkkopankkitunnuksia. Ostajan osto-oikeus varmistetaan digitaalisesti. Tätä varten suosittelemme, että ostaja käyttää ostosta tehdessä yrityksen tarjoamaa puhelinnumeroa ja sähköpostiosoitetta.
Lasku lähetetään Alisa Yrityslaskun toimesta ensisijaisesti verkkolaskuna, mutta myös sähköpostilasku ja paperilasku ovat mahdollisia. Yritysten viralliset verkkolaskuosoitteet ovat valmiina tiedossa, joten myös laskutusosoitteen valinta on helppoa. Ostolaskun käsittely on suunniteltu yritysostajan kannalta mahdollisimman sujuvaksi ja ostaja saa lisättyä laskulle laskun kohdentamiseen tarvittavat viitetiedot.
Alisa Yrityslasku tarjoaa kolme eri maksuaikaa: 14 päivää, 30 päivää ja 60 päivää. Laskutuslisä vaihtelee valitun maksuajan mukaan: 14 päivää 9,90 €, 30 päivää 19,90 € ja 60 päivää 29,90 €. Alisa Yrityslaskun luottoraja on 5000 €.
Mikäli sinulla on kysyttävää Alisa Yrityslaskusta, olethan yhteydessä Alisan asiakaspalveluun:
• Sähköposti: yritysrahoitus@alisapankki.fi
• Puhelinnumero: 0293 230 910 (Arkisin klo 9-17, 0,1717 € /min)
Alisa Yrityslaskun mahdollistaa Alisa Pankki Oyj.
Toimitusaika
Myytävien tuotteidemme toimitusaika riippuu täysin varastotilanteesta ja valmistajiemme tilaushetken resursseista sekä tuotantokapasiteeteista. Toimitusaikaan vaikuttaa myös rahtikumppaniemme toimitushetken kuljetusajat, jotka voivat muuttua monistakin eri syistä.
Mikäli tuote on mahdollista lisätä ostoskoriin, löytyy se oletusarvoisesti varastosta. Varastotuotteiden toimitusaika varastostamme on n. 1-5 arkipäivää tilauksen maksun vahvistuksesta.
Mikäli tuotetta ei ole mahdollista lisätä ostoskoriin, vaan ostoskorin tilalla on ”Lisää tarjouspyyntöön” nappi, on kyseinen tuote loppu varastosta ja lisätään verkkokauppaan ostettavaksi tapauskohtaisesti. Käytännössä tuotetiedot ja hinnoittelu ovat vielä kesken, eikä tuotetta ole todennäköisesti varastossa. Mikäli tuotteella on tehdassaatavuutta, päivitämme tuotteen ostettavaksi, jonka jälkeen tuotetta on mahdollista tilata tehdastilattavana tuotteena (ks. alta).
Tuotteen statuksen ollessa ”Ei varastossa, vain tehdasilaus”, tuotteet on loppu varastosta, niitä ei varastoida, tai tuotteet räätälöidään asiakkaan tarpeen mukaisiksi. Tehdastilattujen tuotteiden toimitusaika on normaalisti tehtaasta riippuen 2-4 viikkoa. Toimitusaika saattaa kuitenkin olla, joko nopeampi, tai huomattavasti pidempikin, riippuen kulloisenkin tehtaan käytettävissä olevista resursseista. Räätälöityjen tuotteiden, kuten lisäavainten, sarjoitettujen tuotteiden tms. toimitusaika saattaa mallista riippuen olla jopa 4-7 viikkoa, riippuen tuotemallista ja tilausmäärästä.
Toimitamme tuotelähetyksen vasta sitten, kun kaikki tilauksen tuotteet ovat lähetettävissä samanaikaisesti.
lukko.fi ei erikseen proaktiivisesti vahvista tarkkaa toimituspäivää, teemme kyllä parhaamme, että tuotteet kohtaavat tilaajan mahdollisimman nopeasti.
Toimitustavat
Valittavissa on DB Schenker noutopistepaketti, sekä posti:n postipaketti.
Toimituskulut: 9,00 € ja yli 80,00 €:n tilausten toimitus 0,00 €.
Nouto
Erikseen voidaan sopia, että tuotteet noudetaan lukko.fi:n noutopisteestä osoitteesta Kiitoradantie 14, 01530 Vantaa. Varasto, lastausovista 7-9.
lukko.fi toimittaa tilatut tuotteet oletuksena, että vastaanottaja on kuluttaja. Mikäli toimitettava tuotelähetys sisältää myyntieriä, joiden sisältämät tuotteet ovat yksittäispakattuja, saattaa lukko.fi pakata ja toimittaa lähetyksen tilaa ja lähetysmateriaalia säästäen, siten että yksittäispakatut tuotteet otetaan pois niiden alkuperäisestä myyntieräpakkauksestaan. Lähetyksissä toimitetaan kuitenkin aina vähintään yksi (1kpl) alkuperäinen tuotepaketti, josta selviää valmistajan tuoteselosteet yms. tuotetiedot.
lukko.fi ei automaattisesti vahvista toimitusaikoja.
Arvonlisävero
Tuotteidemme hinnat sisältävät arvonlisäveron 25,5 %. Verkkokaupastamme ei ole mahdollista ostaa tuotteita arvonlisäverovapaana (Tax-free).
Takuu
Tuotteillamme on kuluttajansuojalain mukainen takuu.
lukko.fi ei aina erikseen laita lähetykseen lähetettä tai laskua. Tallenna tai tulosta tilaamisen yhteydessä saamasi tilausvahvistus, lähete, tai lasku, se toimii takuutodistuksena.
Toimitus
Käytämme toimituksissa DB Schenker noutopistepakettia, sekä posti:n postipakettipalveluita, emme muita rahtikumppaneita.
Tilauksen lähtöpäivänä asiakkaalle lähetetään kuljetustilausvahvistus, joka sisältää mm. linkin toimituksen seurantaan.
Noutopisteestä lähetetään tekstiviesti (SMS), kun paketti on noudettavissa.
Toimituskulut: 9,00 € ja yli 80,00 €:n tilausten toimitus 0,00 €.
Peruutusoikeus ja palautusehdot
Sinulla on kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilauksesi 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Peruutusilmoitukseen sinun tulee merkitä nimesi, osoitteesi, tilauspäivä, tuote ja se tulee lähettää sähköpostilla osoitteeseen multihela@multihela.fi, tai postitse alla olevaan palautusosoitteeseen.
Tuote tulee palauttaa 14 päivän kuluessa peruutusilmoituksesta alkuperäiskunnossa ja alkuperäispakkauksessa.
Palautuskustannukset ovat asiakkaan vastuulla.
Liitä kopio peruutusilmoituksesta tuotepalautuksen yhteyteen.
Mikäli tuotetta on käytetty, pidätämme oikeuden laskuttaa arvonalennuksesta.
Jos tilaamasi tuote ei ollutkaan sopiva, voit palauttaa sen pakattuna joko DB Schenkerin noutopisteeseen, tai Postin toimipisteeseen.
Tilausvahvistus, pakkauslista, tai paketissa ollut kollitarra tulee ottaa mukaan, tai tallentaa esim. mobiililaitteeseen, koska se nopeuttaa palautuksen käsittelyä.
Asiakaspalautuksiin käytettävä DB Schenkerin asiakasnumero: 00467520 / Multihela Oy
Asiakaspalautuksiin käytettävä Postin asiakasnumero: 629308/ Multihela Oy
Palautettu tuote otetaan meillä vastaan, jonka jälkeen teemme tilauksesta ehtojen mukaisen maksunpalautuksen Paytrailin kautta.
Mikäli tilaus palautetaan DB Schenkerillä tai Postitse, vähennämme palautuksesta toimituskuluina 10,00 €. Muissa tapauksissa asiakas vastaa täysimääräisesti itse palautuskustannuksista.
Asiakkaan palauttaessa tuotteen omalla kustannuksellaan, tulee toimitustapa valita niin, että palautus toimitetaan suoraan Multihela Oy:n / lukko.fi:n toimipisteeseen. Mikäli asiakaspalautus joudutaan noutamaan erikseen noutopisteestä, vähennetään maksunpalautuksesta toimituskuluina 10,00 €.
Mikäli asiakaspalautus toimitetaan asiakkaan kustannuksella suoraan Multihela Oy:n / lukko.fi:n toimipisteeseen, ei maksunpalautuksesta vähennetä 10,00 € toimituskulujen osuutta.
Jos haluat palauttaa tai vaihtaa tuotteita tarkistusajan jälkeen, ole suoraan yhteydessä meihin, niin laitetaan asia kuntoon.
Palautusosoite:
Multihela Oy / lukko.fi
Kiitoradantie 14
01530 Vantaa
Asiakaspalautuksiin käytettävä DB Schenkerin asiakasnumero: 00467520 / Multihela Oy
Asiakaspalautuksiin käytettävä Postin asiakasnumero: 629308/ Multihela Oy
DB Schenkerin noutopisteeseen toimitettavan asiakaspalautuksen voi merkata esimerkiksi seuraavasti:
”ASIAKASPALAUTUS
Multihela Oy / www.lukko.fi
Sopimusnro. 00467520
Etunimi Sukunimi
Tilausnumero: xxxxxxxx
Postin toimipisteeseen toimitettavan asiakaspalautuksen voi merkata esimerkiksi seuraavasti:
”ASIAKASPALAUTUS
Multihela Oy / www.lukko.fi
Sopimusnro. 629308
Etunimi Sukunimi
Tilausnumero: xxxxxxxx
Poikkeukset peruutusoikeuteen
Peruutusoikeus ei koske asiakkaan toivomuksesta valmistettua tai muunneltua tuotetta, eikä asiakkaan mittojen tai toiveiden mukaan räätälöityjä tuotteita (KSL 6:16 § mittatilaustuote).
Peruutusoikeus ei koske sinetöitynä toimitettua tavaraa, jonka sinetti on rikottu.
Väärin tilatun tuotteen vaihto
Mikäli olet tilannut esim. saranasta tai lukkorungosta väärän kätisyyden, tai muuten vääränlaisen tuotteen, voit tuotteen käydä vaihtamassa suoraan varastollamme.
Muussa tapauksessa tuote tulee palauttaa meille palautusehtojemme mukaisesti. Teemme tilauksesta tuotehyvityksen, jossa toimituskuluja ei korvata. Korvaava tuote tulee tilata uudestaan verkkokaupastamme.
Noutamaton paketti
Lunastamatta tai noutamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta tai noutamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, vähennämme mahdollisesta hyvityksestä 10,00 € toimituskulun.
Noutamatta jätetyn ja takaisin palautetun tilauksen arvosta jäljelle jäävä osuus palautetaan tilaajalle Paytrail maksupalvelun kautta.
Asiakkaille erikseen räätälöityjä tuotteita, kuten lisäavaimia tai sarjoitettuja tuotteita, ei hyvitetä asiakkaalle.
Mikäli haluat että noutamaton ja takaisin palautunut paketti toimitetaan uudestaan, tulee sinun maksaa toimitus erikseen. Erillisen toimituksen voi ostaa verkkokaupastamme.
Ongelmatilanteet
Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on vioittunut kuljetuksessa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio valitulle rahtikumppanille.